Menu
Reakce na zfilmování trilogie

Podle meho nazoru nema cenu tocit film podle zadneho z Profesorovych del a to z jednoho prosteho duvodu. Kazdy z nas si predstavuje Ardu jinak (podle mne to nejlepe vystihl Ted Nasmith) a mam strach, ze po shlednuti tohoto filmu budu rozcarovan. Snad jen Sean Connery v roli Gandalfa by mohl uspet. Jen aby se to nepodobalo filmu Willow.

Cossma


Dost sa cudujem sam sebe, ze hovorim ANO, ved pozretim si tohto filmu v kine urcite da velku ranu mojej fantazii. Ved mi tam bude niekto vnucovat svoj vlastny pohlad na to, na co uz mam svoj vlastny... No ale aj tak som za... ALE co ak to niekto to no poje<>... To by som asi neprezil... No mozno to vsak nedopadne az tak zle... Ved je tu minimalne jedna dobra zprava o ktorej sa neda pochybovat ci je zla alebo dobra. GANDALF = CONNERY. Ak si viem niekoho predstavit v ulohe nebojacneho, stareho, ale predsa silneho (hlavne duchom), mudreho... carodeja, tak je to jedine Sean Connery.

No dost bolo reci, ktore asi iba zdialky davaju uceleny celok. Jedno je iste ak specialne efekty (ktorych bude na dokonale stvarnenie mnohych postav a lokacii) dopadnu tak ako vo filme Mortal Kombat 2, tak niekomu osobne dolamem paprce. To nech to radsej ani netocia... Ale ako to fsetko dopadne aspon spolovice tak dobre ako dopadla KNIHA tak... tak... nie neverim..................

Salmon


Ja si myslim, ze by bolo celkom prijemne pozriet sa a skritizovat film, ktory ma stvarnit hodiny fantazirovania nad knizkou. Ale kedze film sa nikdy nemoze velmi priblizit fantazii a uz celkom nie fantasy dielam (dokonca od majstra Tolkiena), asi by bolo lepsie, keby to vyriesili kreslenym filmom (nie styl Disney alebo japonske sracky), alebo pocitacovymi animaciami.

Je to iba moj nazor.

Emperor


Ja si osobne myslim, ze kdybych videl film, tak bych asi ztratil vsechny moje predstavy o vsech postavach a nejakych nezobrazenych mistech. A nedokazu si to ani nijak predstavit ve filmovem zpracovani. Tak to je muj nazor - asi by se to tocit nemelo. Ale nevim.

Bubinek


No a pokial chces vediet moj nazor na filmove spracovanie tak si na rozdiel od Salmona myslim, ze je to perfektny napad, Peter Jackson je predurceny reziser na takyto film a bude to pecka, mozno aj preto, ze sa tam objavia nove tvare, doteraz nezname a nezosobnovane do inych uloh (ako by tomu bolo, keby hral Sean Connery).

Mato


3. březen 1999
Již před časem jsem někde napsal svůj názor, ale bylo to dost dávno a od té doby se toho spousta změnila... Na zfilmovanou trilogii se určitě těším, přinejhorším se budu moci vyřádit při psaní zdrcující kritiky pro svou stránku ;-) Ale zatím vše nasvědčuje tomu, že to bude přinejmenšim dobrý fantasy film. Samozřejmě neočekávám něco tak skvělého jako Knihy, určitě bude potřeba sem tam přimhouřit oko (případně obě). V celku by to však mohl být skvělý doplněk Tolkienova díla pro Profesorovy fandy a boží film pro JRRT analfabety. Alespoň tomu vše nasvědčuje: krajina NZ je k tomu přímo předurčena (stačí se podívat na nějaký díl Herkula či Xena - prostě nádhera), triky od WETA (opět v těch samých seriálech, za obzvláště povedené považuji plameny a mizení/zjevování bohů), režisér je skalní fanda JRRT. Jen se bojím, aby se do toho moc nemíchali manageři z Miramaxu se svými 'skvělými nápady, jak udělat film ještě lepším, přitažlivějším pro co nejširší masy', potažmo jak vydělat co nejvíc prachů

Jeremius


25. duben 1999
Podla mna to bude zaujimave sa pozerat, ako sa scenaristi a reziser potia, aby vytvorili aspon podpriemernu kopiu Trilogie. Ovela lepsie by bolo, kebyze autorske prava dostane tym japonskych grafikov Manga. Bolo by to urcite zujimave podatie Pana Prstenov.

Aragorn Black


27. květen 1999
Myslím, že herci obsazení v tomto filmu by svou povahou a zjevem měli co nejvěrneji odpovídat napsanému dílu. I za cenu, že se nebude jednat o hvězdné obsazení.

Pavel


14. červenec 1999
... může to být supr, krajina je nádherná, řežisér je Tolkienův fanda, peněz je dost a počítačové efekty jsou ready ... Ale ... může se stát (a asi stane) to dopadne jako hvězdné války Episode I - tedy pitomá béčkofá sci-fi (nebo fantasy) natočená čistě pro prachy A v roli Gandalfa si opravdu nedokáži představit nikoho jiného než Conneryho (no uvidíme, ten tam hrát nebude)

Jan Čerovský


19. srpen 1999
Obrazky k filmu sa mi v celku pacia. Samozrejme moja predstava bola trochu ina, ale je nemozne aby si niekto predstavoval Stredozem presne tak ako ja. Balroga (jeho tien) som si predstavoval ohyzdnejsieho, mene sa podobajuceho na hlavu cloveka s rohami. A dufam, ze spolocenstvo neputuje lanmi obilia. Podla obrazkov sa na film jednoznacne tesim. Jednoznacne som cakal, ze budu horsie

Inac tie sochy nad Rarousom su lepsie ako som si ich sam predstavoval. Keby si ostatne komponenty filmu zachovali uroven obrazkov tak si myslim, ze by sa film pacil vacsine tolkienistov.

Stano I.


9. září 1999
Osobně si taky samozřejmě myslím, že film bude muset vydělat, takže bude obsahovat mnoho scén pro dnešní diváky značně otupělé akčními a scifi filmy. Samozřejmě, že vnitřní vidění této trilogie je u každého jiné, ale režisér nás může mile překvapit (vždyť jak geniálně se povedlo Menzelovi filmovat Hrabala!). Takže myslím výsledek bude ten, že my, kdo jsme trilogii četli se vrátíme rádi zpět ke knize, a ti, kdo ještě nečetli, si řeknou, že si trilogii přečtou, když už to viděli ve filmu a někdo se drápkem určitě chytí. Čili, i když tento film přitáhne ke čtení trilogie alespoň jednoho diváka bude to zcela jistě chvályhodné - on dnes totiž čte málokdo, a mladí lidé skoro vůbec.

Igor


12. říjen 1999
Pročetl jsem si všechny informace na tvé stránce o přípravách filmové trilogie. Musím se přiznat, že jsem velmi příjemně překvapen/nadšen. Režisér zjevně přistupuje k předloze i k celému projektu velmi odpovědně, o čemž svědčí jednak jeho názory a jednak brilantní výběr obsazení. Typy hereců i zveřejněné obrázky (ať již jsou přímo z fvilmu nebo jen artworky) přesně korespondují s obecnou představou, kterou Pan prstenů vzbuzuje. Ti, kdož mají nějaké své vlastní specifické představy, ať raději sedí doma a do kina nelezou. Já se rád podívám, k čemu Tolkien inspiruje jiné lidi - výtavrníky, scénáristy, trikaře a podobně. Tolkien sám je velmi vizuální a především inspirativní četba a bylo by nefér bránit jiným umlěcům, aby svou inspiraci skrývali. Proto mě pobuřují odmítavé názory na tvé stránce, odsuzující film, který zdaleka není natočen. "Majitelé" těchto názorů jsou k mi smíchu. Na film se moc těším a už dnes vím, že z něho budu nadšen. Stejně nadšen jako jsem z každé nové a nové četby Pána prstenů.

Cybert


5. listopad 1999
Já se na ten film (trilogii) těšim jak malej Jarda. Po tom, co jsem shlédl všechny přípravy, obrázky, rozhovory... si myslím že to bude opravdu stát za to. I když mě trochu zklamalo, že Sean Connery nebude Gandalf, myslím, že třeba takový Patrick McGoohan také nebude k zahození. Ti, kdož píší, že zfilmovávat Tolkienovo dílo nemá smysl, mají zčásti pravdu, zčásti ale ne. Jestliže ty snímky budou vypadat tak, jak začaly přípravy a první spoty, nezůstane v kinosálech oko suché.

Pavel


7. listopad 1999
Myslím si že je to(ten film,samozřejmě) velká pocta ,kterou si pan profesor J.R.R.Tolkien určitě zaslouží a že se tím nic nepokazí.Jestli bude ten film z třetiny dobrý jako Knihy určitě na něj pujdu(no vlastně ja na něj pujdu i když to bude absolutní shit).A taky je mi jedno jestli bude hrát Gandalfa Connery hlavně když bude hrát dobře.To je asi vše.Ať žije král pod Horou!!!

Solem


14. listopad 1999
Podle mého názoru bude velice obtížné zfilmovat trilogii tak, abych byl absolutně spokojen. Velice se obávám toho, že přijdu o vlastní předsavy. Při opětovném čtení knih se mi pak budou vybavovat jenom scény z filmů. Na druhou stranu nedokážu odolat lákavé nabídce zajít si na Pána Prstenů do kina. Už teď vím, že chci mít všechny díly doma. A to je problém.

nahodny@post.cz


25.11.1999
Dovolil by som si podotknúť, že každý s ohlasov má aspoň zčasti pravdu. Totiž faktom je a aj to tak ostane, že sfilmovať J.R.R. TOLKIENA je ak už nie nemožné, tak aspoň veľmi ťažké. Každý z nás, čo sme Tolkienovky čítali (a vždy máme niečo z nich rozčítané už len pre pokoj duše) si stredozem predstavuje inak, nehovoriac o skřetoch, vílach, hobitoch, čarodejoch, drakoch, elfoch atd...atd... Preto ulahodiť všetkým priaznivcom Pána prsteňov, bude asi problém. Tiež sa môže stať, že po zhliadnutí filmu budeme rozčarovaní, ale to nie je až taká chyba. To čo mne osobne Pán prsteňov dal, a ako mi pán Tolkien otvoril svet fantázie, to mi nezoberie a ani nevymaže nejaký nepodarený film. Jednoducho ak to bude totálne o ničom, nepôjdem na ďalšie diely trilógie a hotovo. Myslím si však, že sfilmovanie, alebo aspoň pokus o sfilmovanie je dobrý počin. Kto nič nerobí nič nepokazí, ale ani nič nové neprinesie. Súdiac podľa obrázkov z filmu, myslím si, že to stojí za pokus a dúfam, že sa to podarí.

DARTH SAINT


30.listopad 1999
Všichni tady mají vlastně pravdu. Podle mě početí tohoto filmu nemůžeme hodnotit ani vyloženě kladně, stejně tak zaporně. Bude to určitě zkušenost pro všechny. Vždyť je jen na nás, co ve filmu budeme čekat a co si z něj vememe. Lidi neberte to tak tragicky, nic se nejí tak horké, jak se uvaří.

Narya


9. 12.
Kniha -> Čtenář - > Film -> Divák -> Zdegenerované představy

Čas nemilosrdně běží. Svět čeká na Y2K, já čekán na Pána Prstenů ve filmovém podání. Je mi předem jasné, že film nevystihne mé představy o Ardě, elfech, hobitech a světě JRRT ani z 50%. Přesto na film půjdu. A v tom je ten problém. Mám doma všechno od JRRT co v Česku vyšlo a pár věcí také v originále. Pídím se po Tolkienových inspiracích. Browsím po WEBU a stahuji fotografie, obrázky, mapy, hudbu .... Prostě všechno jen přibližně tematicky příbuzné. A ani film si nedokáži odepřít. Vím, že po jeho (předpokládám že opakovaném) shlédnutí se mé vnímání světa JRRT drasticky změní. Film, zvláště pak velice dobře natočený, dokáže člověka ovlivnit více, než si někdy sám připustí. A tak se stane to co nechci. Při dalším (kolikátém už ?) čtení Pána Prstenů či Hobita se nebudu nadále pohybovat "ve svém" imaginárním světě. Tento svět a jeho obyvatelé dostanou totiž podstatně jasnější podklad vycházející právě z filmu. A tak při dalším čtení nebude má představa Gandalfa "jen má". Bude vypadat jako určitý Hollywoodský herec, stejný, kterého si bude při čtení této knihy představovat dalších X tisíc lidí. Z tohoto mám strach. Opravdu velký strach. Přesto ... jak již napsal kdosi přede mnou ... na film se těším jako malej Jarda...

Jak dopadne film?
Jak asi dopadne film, který se má začít točit v září tohoto roku? Informace o rozpočtu, délce filmu (filmů), novém geniálním počítačovém systému pro simulaci bitev a budování celého Dna pytle zní opravdu bombasticky. Jak ale zasáhnou studia, která budou chtít pro větší zisky měnit děj k obrazu (kontu) svému? Co provedou s našimi představami jednotlivých postav (pracně vybrušovanými opakovaným čtením) herci? Rozhodně nejsem proti natočení Pána prstenů. Pro neznalé Tolkienova díla to bude rozhodně výborný podnět k přečtení knihy. Ovšem co se stane s již tak hodně zkomercionalizovaným Tolkien po uvedení filmu, který se pravděpodobně stane kultovním snímkem, do kin ? Nastane stejná či podobná mánie jako u Hvězdných válek ? Gandalf jako hračka ? Nový Aragorn od Matella? Panenka Barbie se vzhledem Galadriel? Desítky paperbackových pokračování kultovní knihy, jejichž úroveň bude naprosto mizivá. Hudba inspirovaná filmem / knihou, která však nebude mít s původním námětem téměř nic společného. Rozhodně nebude dosahovat kvalit skladeb od kapel Blind Guardian (singl Lord of the Rings, album Nightfall In The Middle- Earth) nebo Led Zeppelin (Ramble On, The Battle of Evermore /Pellenor/, Misty Mountain Hop, část Stairway to Heaven).
Takže povědomí o existenci jakéhosi Tolkiena se rozšíří i mezi "prostý lid". Ovšem kniha bude v budoucnu srovnávána s filmem. Bude považována za komerční blábol a za pár let se ani nebude vědět, zda byla dříve kniha či film. Prostě původní Tolkien a jeho Pán prstenů zmizí a objeví se Tolkien a Pán prstenů nový - v podání režiséra Petera Jacksona a jím vybraných herců. ).
Ať již to dopadne jakkoliv, na film do kina půjdu a pravděpodobně si ho pořídím na videokazetách (nebo v té době možná na DVD). Budu ho však považovat jen za další třešničku na dortu geniálního příběhu, rozhodně ne za základ dortu. Jak k němu přistoupí ostatní, to uvidíme o přespříštích vánocích ...

Jan "Belcarnen" Čeřovský


16.12
Pokial ide o film myslim si, ze najlepsie bude pockat na vysledok, ked bude uvedeny do kin. Skor ma bude zaujimat, akym sposobm bude vyrieseny problem s menami postav a nazvami miest. Totiz ci pri titulkoch alebo dabingu pouziju anglicke originaly mien, alebo ceske preklady. Tu mozu vzniknut problemy, ak prekladatel nebude vychadzat z ceskeho prekladu knihy Pan Prstenov.

kiss


10. 1. 2000
Na film se _dost_ tesim! Je mi samozrejme jasne, ze kvalit knizniho zpracovani to ani nahodou nedosahne, ale to je mi vcelku jedno! Co se tyce te "podprumernosti", jak tady nekdo napsal, naprosto nesouhlasim. Problem je v tom, ze tu neni zadny prumer - az bude podle Tolkiena natoceno patnact filmu, muzeme se bavit o prumeru. V tehle chvili je kazdy film naprosto nadprumerny. Co se tyce obsazeni, tak jsem cekal horsi, vcelku jsem spokojen. K cemu mam vyhrady je Mira Sorvino jako Eowyn. Sice jsem ji v nicem nevidel hrat, ale ten obrazek me nuti k silne skepsi. Vypada tak nekam do Beverly Hills, neprijde mi, ze "jsem stitonoska a ruku mam nejemnou" :) Z jinych zdroju jsem slysel, ze Eowyn ma hrat Uma Thurman. Ta mi prijde _mnohem_ lepsi. Skoda. Kevin Conway jako Theoden mi taky neprijde uplne nejlepsi. Tak nejak nevypada prilis jako z vysokeho rodu. No, radeji uz budu koncit. Ale stejne uz se nemuzu dockat!

Mormegil


18. 2. 2000
Ahoj priznivci, predem se radim k tem nazorum, co jsou s to s pripravovanymi filmy Tolkienovy trilogie. Souhlasim s tim, ze to bude jiste kultovni snimek a Ti, kteri hyri nazory o tom, jak 3-logie znici jejich vlastni predstavy o svete JRRT, tak mi lezou opravdu az po krk, krkem a nevim, jestli taky ne do hlavy. Protoze sou to lide ocividne slabi. Clovek bud ma svou predstavu, kterou ma za vlastni a povazuje ji za vytvarny vrchol sve mysli a dokaze si svoji vizi podrzet i pres ovlivnovani jinymi nazory nebo predstavami nekoho jineho (viz. pripravovana 3-logie), nebo si ji po case pozmeni, protoze vsechno se meni, anebo je tohoto neschopny a straci se ve viru sebe sama, svych komplexu a nedokaze pochopit, ze se nemusi bat vseho, co ho obklopuje nebo co ho ceka. Nebo ...To uz necham na jinych, nebot kazdy je sam sobe panem, nebo hnusnym tulipanem. I kdyz - v Holandsku maji tulipany krasne...Jinak sem taky jak malej Jarda, a nemam rad vyslovene hnusnou filmovou kritiku o necem, co jeste neni hotove. Správne nekoho napadne, ze o vecech se ma mluvit, ale jak?...proto fandim filmarum at se jim to choulostive spracovani podari, at sou herci vyborni, jejich vykony brilantni a at se mame z ceho tesit. Asi sem idealista, ale vzdyt i Hobiti maji radi hudbu a kopu dobreho jidla a hlavne smichu. Ale presto moje Stredozem a jeji hrdinne postavy at jsou jakkoliv male, ty mi nikdy neumrou. Ja si svou risi fantazie strezim jeste vice nez sve oko v hlave! Zdravim. Thiefthedark. mailto: sukup@nppodyji.cz


18. 2. 2000
Myslim, ze hlavni chybou vsech vasich \"prekritik\" je pohled, kterym film sledujete. Trochu konkretneji: ani jeden z vas se nepozastavil nad tim, jaky OPRAVDU bude Jacksonuv film, ted myslim film jako samostatne dilo, Tolkienem pouze inspirovane, nikoliv jako pouhe prevedeni knihy na filmovy pas. Nektere uz zminene Menzelovy-Hrabalovy filmy pripominaji Hrabaluv styl jenom vzdalene, presto se jedna o jedny z nejlepsich cele ceske kinematografie. Zkuste si odmyslet namet (pribeh Pana Prstenu) a zbude vam \"pouze\" fantasy kulisa, ze ktere je obtizne natocitelny (existuje velmi malo vyjimek) opravdu kvalitni snimek. Uz jenom rozpocet, trikove efekty, mnozstvi komparsistu a vubec humbuk svedci o napadne podobnosti (v podminkach, ne ve vysledku!) se soucasnymi hollywoodskymi \"trhaky\", mezi kterymi aby nadprumerny film hledal clovek lupou. (Vetsina kritiku se shodne na naproste debilite, nebo alespon \"sporne kvalite\", presto nakonec dojdou k nazoru, ze diky filmovym efektum, vy! pravnym scenam, dobre hudbe (o jejiz kvalite lze pochybovat vice nez o cemkoli jinem) atd. je film vlastne nadprumernym dilkem, rozhodne pak stoji za shlednuti.)

Ale stejne je mi jasne, ze na film pujdu, at uz bude jakykoliv, ostatne jako kazdy Tolkienuv fanda. Nebudem si nic namlouvat.

Lukáš Crhák


8. 3. 2000
Ahoj, moc se na ten film těším, a to ze dvou důvodů. Když to bude bomba, tak to bude bomba a dobře se pobavím. Když to bude stát za h...o, jediná škoda budou ztracené peníze, protože dojem z Profesora mi nikdo nevezme.

Pix


4.4.
Hmmm jeden názor za druhým. Já tady přece nemohu chybět. Na film se těąím jako kaľdý, kdo tu napsal nějaký ten názor. Jsem téměř denně napojený půl hodiny na stránky New cinema Line a asi deset daląích, kde se mluví o trilogii pána prstenů. Moľná začíná menąí ąílenství. Vľdy» je informace, ľe uľ se promítaly nějaké ukázky mně stálo při hledání (neuspěąném) těchto ukázek pár nocí ľivota. Jeden z názorů říkal, ľe se objeví barbie a kent jako hrdinové z LOTRT. Tomu se bohuľel asi nevyhnem. Za chvíli je budeme tak na 90% dostávat i v Mekáči (Boľe ochraňuj nás!). Nebudu tady psát kritiku na film, který jeątě nevznikl, jako někteří, jenom si myslím, ľe kdyľ uľ do toho dali a dají ti lidé tolik úsilí (víc jak rok filmování na jednom místě bude asi náročné), museli tam nechat i kus srdce a to půjde určitě v díle poznat.
Jedni budou film vynáąet do nebe druzí ne. Škoda, že se film bude srovnávat s knihou dost mu to ublíľí (na druhou stranu to je nejlepąí reklama).

Malý


5.4.2000
Nazdar vsem,
Myslim ze vetsina z vas si pribeh Pana Prstenu a prostredi Stredozeme predstavovala podle sveho a samozrejme nejlip . Nekteri si tuto predstavu dale konkretizuji ( mapy, mece, hry, ap.) .Samozrejme , alespon ze zacatku jste se snazili tu svou Stredozem nacpat kde komu .Jestli Peter Jackson svuj film dokonci, ( a podle toho co nam naserviroval Jeremi to bude super ),tak bude mit svou Stredozem takovou , ze se o tom nikomu z nas ani nesnilo. ( Dokazu si predstavit jak se bude citit az to dodela a jeste za to dostane solidne zapleceno parada ne ?!!! ) Proc by ji teda nemoh nacpat celemu svetu,vy jste se taky neptaly a kdo nechtel poslouchat musel se branit.
Prejte mu ten film , prejte mu tu radost a jeho stredozem . Nebo tise a blede zavidte.
Proste bud se na to podivate nebo ne !! -- Vase vec -- Jestli se pujdu podivat ja, to nevim .

Cau Radek


"4. 4. 00"
Tohle překvapení mě opravdu potěšilo. Vzpomínám na dobu zhruba tak asi před 13 lety, kdy jsem s několika podobně založenými přáteli viděla (samozřejmě na videu) první díl Pána prstenů z dílny společnosti Thorn Emi Video. Zpracování bylo na tuto dobu nadčasové a zvláštně vystihovalo naše představy, které jsme získali při předchozí četbě knihy. O to větší bylo zklamání když firma zkrachovala a druhého dílu už se svět nedočkal. Posléze i první díl zmizel z pultů a videopůjčoven a marně jsme jej v roce 1991 sháněli po celé Anglii. Takže už se nemohu dočkat.

Lucy


"10. 4. 00"
Ja tomuto filmu fandim. Uz dlouho jsem si rikal, proc jeste na toto tema nenatocili film. Jsem rad ze to konecne nekoho napadlo. Shon Conery jako Gandalf, proc ne. GODY


Vlastní názor

Zpět na předchozí stránku


JeremiůvJ.R.R.Tolkien
vytvořil Jirka Wetter, jeremius@usa.net

poslední změna: 17. březen 2000

URL: https://members.tripod.com/~jrr_tolkien/index.html